IT'S ALL ABOUT HOW THEY WANT TO SHOP
Wanneer display en visuele presentaties niet de juiste aandacht hebben gekregen drijft dat bezoekers weg. 75% van de aankoopbeslissingen gebeuren INDOOR.
TIPS & TRICKS
DE ETALAGE ALS EEN VISITEKAARTJE
de kracht van het exterieur gecombineerd met het interieur-huisstijl
FOCUSPRESENTTAIE
Less is more. Presenteer de trend gebonden artikelen op de voorgrond.
CUSTOMER SERVICE
Zorg er altijd voor dat je klanten ruimte hebben om rond te neuzen, producten vast te pakken en uiteindelijk bij de kassa te belanden = verzeker service elementen.
ROUTING
‘klant is koning’ Creëer HOTSPOTS in je winkel zodat jouw klanten doorheen de winkel gestimuleerd worden
DE GOUDEN PYRAMIDE
Wanneer je een display maakt, probeer dan telkens te werken met sets van drie. Zet drie producten naast elkaar, in plaats van één. Creëer balans en harmonie
VISUAL MERCHANDISING:
Alle presentatietips bij elkaar zodat elk product in de kijker wordt geplaatst.
SPEEL IN OP ZINTUIGEN
Mensen hebben 5 zintuigen. Visueel aantrekken is dus één ding, maar geluid, geur, smaak en textuur verdienen dus ook aandacht. Zorg dus voor opvallend gekleurde displays, juiste achtergrondmuziek, de mogelijkheid om producten vast te pakken en zelfs het ruiken en proeven van je artikelen.
HOU HET LEVENDIG
Door je presentaties met regelmaat te wisselen, geef je jouw klanten steeds iets nieuws om te ontdekken. Zonder je assortiment uit te breiden of te veranderen, laat je toch steeds iets nieuws zien. En dat resulteert uiteindelijk in meer verkoop.
HELP DE KLANTEN ZICH VOOR TE STELLEN MET HET PRODUCT
Denk er over na hoe je jouw producten zo kunt presenteren dat je klanten zichzelf het artikel al zien gebruikenportemonnee openers
COMMUNICATIE
hoe meer je vertelt aan je bezoeker, hoe groter de kans dat het een klant wordt.